Toplantı No:4
Toplantı Tarihi: 09/05/2022
Toplantı Yeri: Zoom Üzerinden Online
Toplantı Saati: 19:00
Faaliyet Konusu: Etkili ve Lider Öğretmenlik, Öğretmenliğin Misyonu, Milli, Manevi ve Evrensel Sorumlulukları
Görevli Öğretmen: Ubeyid ÖZ (İyidere Merkez Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni)
Görevli öğretmen Ubeyid Öz "Etkili ve Lider Öğretmenlik, Öğretmenliğin Misyonu, Milli, Manevi ve Evrensel Sorumlulukları" konulu sunumunu yaptı. Sunumun detayları şu şekilde idi:
Liderlik, benlik ve örgüt birbirleriyle ilişkili kavramlardır. Liderlik gerçek ve kapsamlı bir olgudur. Belki insan bilimleri arasında en mühim konulardan biridir. Liderlik ekip, öbek ve örgütler ile alakalı bilgiler verir. İyi bir liderlik müessir bir grup ve ekip performansı için önemlidir.
Kişilik (karakter), liderliğin bir göstergesi olup liderlerin seçimi ve bireyin performansını çoğaltmak için kullanılabilir. Her kişilik özelliğinin; iç zihinsel beceri, kişilerarası kabiliyet, meslek becerileri ve liderlik becerileri olmak üzere dört kabiliyet başlığı altında incelenmiştir. Etkinlik ve ekip kurma becerileri olarak da tanımlanan liderlik becerilerine şu kabiliyetler örnek olarak gösterilmiştir:
? Etkinlik ve takım kurma becerileri için örnek kabiliyetler;
? Başarı için doğrultu, destek ve standartları sağlamak,
? Önemsediğini, gelişme ve raporlarla göstermek,
? Grupta bulunan kişileri motive etmek,
? Etkili bir ekip kurmak.
Lider Öğretmen
Bireylerin muhtelif rollerini vurgulayan genel bir terimdir. Liderlik öğretmenin her geçen gün daha çok mesleki yaşantısının mühim bir boyutunu oluşturmaktadır.
Öğretmen Liderliği ve Önemi
Öğretmen liderliği, öğretmenin eğitimsel faaliyet ve süreçlerde hevesli görevler üstlenme, bağımsız projeler oluşturma, çevresini etkileme, meslektaşlarının gelişimine yardımcı olma yeterliliğidir. "Lider öğretmen" bireylerin muhtelif rollerini vurgulayan genel bir terimdir. Liderlik öğretmenin her geçen gün daha çok mesleki yaşantısının mühim bir boyutunu oluşturmaktadır. Bu durum ise ancak öğretmen ve öğrenciler arasındaki etkileşim kararı oluşturulabilir. Etkili öğretmen liderler, her konuya cevap veremeyeceklerine, başkalarının da yanıtlar vermelerinin gereğine inanırlar. Bütün anahtar kararları kendileri vermek zorunda olmadıklarını düşünürler. Bu öğretmenlerin, bütün üyelerin birlikte katılımı olmadan başarıya ulaşamayacakları benzer biçimde kuvvetli inançları vardır.
Öğretmen Liderliği Davranışları:
? Öğretmenlik mesleğini sevmek,
? Mesleğin gerektirdiği etkinlikleri yapmak,
? Öğrencilerle kontakt kurabilmek,
? Öğrencileri severek onları derse güdelemek,
? Sınıf yönetiminde öğrencileri etkilemek,
? Adil ve güvenilir olmak,
? Öğretim plan ve programlarının gereğini yerine getirmek